יום שישי, 11 במרץ 2011

סלב בסטודיו




איזה כיף שחורף !
משנה את האוירה והצבע ששולטים כאן אצלנו תמיד ביד רמה .
בימי חורף סוערים, אני מסתכלת לי החוצה דרך פנורמת החלונות שלי והגשם הסוער ומצליחה להרגיש כמו אירופה ! הארכיטקטורה הישנה של אלנבי בדיוק מולי, מבנים היסטוריים שעדיין לא עברו שימור. והחורף האפור מרגיש כמו משהו באוירה אחרת מיוחדת לא מקומית ועם רוחות אחרות - בקיצור משהו שונה ולא שיגרתי.
גם ההפקה הקטנה שעשינו עם יעל דואני בסטודיו לפני חודש לא היתה שיגרתית.

בדר"כ צילומי ההריון בסטודיו נעשים עם נשים רגילות , מה זה נשים רגילות ? כמוני כמוך בדיוק, אנחנו לא דוגמניות, הפעם האחרונה שהגיע צלם במיוחד לצלם אותנו היתה בחתונה שלנו. זה ממש לא חלק מהשיגרה שלנו לעמוד מול מצלמה ולשדר עצמנו החוצה. ישנן נשים שכבר בשיחת הטלפון משתפות ומספרות לי כמה זה הולך להיות קשה, הן לא רגילות להצטלם, ויותר מכך הן לא פוטוגניות ,מובכות בקלות והן מצטלמות כי זה באמת בוער בהן וחשוב להן לתעד באופן מיוחד . כמובן שאחרי שעתיים איתי בסטודיו כל זה כבר נמצא מאחוריהן הן המומות לגלות בעצמן צדדים שהן לא חלמו שיכולים לצאת מהן , זה נפלא.
אבל לצלם מישהי שיודעת להצטלם כחלק מהחיים שלה ביומיום זו חוויה אחרת לגמרי .
אז קצת על ההפקה עם יעל
לפני חודש בערך פנו אלי ממגזין " נולדים " לצלם להם את השער, ואת כתבת הנושא. זהו מגזין אדיר מימדים,
משהו סטייל מתחתנים, עם המון מידע וכתבות בכל מה שקשור להריון, לידה אמהות ותינוקות.
כמובן ששמחתי להצטרף לגיליון החורף.
הגיעו אלי בבוקר חורפי וגשום במיוחד סימה העורכת, מעיין הסטייליסטית,אלינור המאפרת, ויעל דואני בחודש שמיני.
סיוון האסיסטנטית שלי ואני כבר היינו שם.
וכך נרקם לו לאיטו בוקר של אנרגיות נשיות , יופי ואסטטיקה בסטודיו.
מוזיקה נעימה ברקע, עוגת גזר ועוגיות, והמון קפה ותה לכולנו ,צחוקים ומצברוח טוב . בחוץ אחד מימי החורף הסוערים ביותר של השנה.
אחרי האיפור ,החלטה על הסטילנג והלוק הכללי של הצילומים התחלנו לצלם.
מצד אחד יש כאן משהו מאד אינטימי, אלה לא סתם צילומים, אלא צילומי הירון ראשון , תקופה שגם ככה מאד מרגשת , ולשם שינוי יש המון אנשים על הסט במקום רק המצולמת ואני . ולמרות זאת,רמת האינטימיות והתיקשורת עם יעל היתה נהדרת.
צילמנו אואטפיט ראשון ויעל ביקשה קצת לשנות סיגנון , ללכת על משהו יותר רגוע וקז'ואל , שממש יהיה לה נוח איתו,
התחלנו לסדר מחדש את הבגדים, וחזרנו אל הסט.
מן הסתם זו גם יעל עם הנינוחות שלה ועם הידע מקצועי שלה בעמידה מול מצלמה וגם הסטודיו עצמו שלא משאיר אותך אדיש . מצד אחד יש משהו אחר בגישה אל הצילומי האלה כיח אנחנו מצלמים שער. ומצד שני הרגשתי שאני כן רוצה להשאר עם אותה הגישה כמו בכל שאר הצילומים כרגיל , ונראה לי שזה מה שעשה את האוירה הכללית הנוחה והנעימה .
נכון שיעל מתורגלת ומקצועית מאד מול מצלמה אבל עדיין רציתי ממנה את הרגש, האינטימיות והנוכחות הנשית הכנה , ואת זה צריך להביא לאט ובזהירות, ויעל התחברה והביאה דברים עדינים ממנה, נפתחה והיתה מדהימה.
הגיליון המדובר יוצא ממש בימים אלו, מוזמנים לעיין,
בינתיים המשך חורף רטוב וחמים .

תודה לכל הצוות הנשי והמקסים שהיה איתנו על הסט , סימה, מעיין, אלינור וסיוון .

עדי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה