יום ראשון, 15 במרץ 2009

למה כדאי לצלם את תהליך ההריון?

כשגילתי שאני בהריון הייתי בטוחה שאצלי הכל יעבור בקלות, אני הרי בחורה חזקה ובריאה, וודאי אדלג לי בין חודשי ההריון בקלות ובכיף.

די מהר הופיעו כמעט כל תופעות הלוואי הכתובות בספר,מהבחילות ועד העייפות, חוש הריח הכ"כ מפותח שיכולתי לדעת מה השכנה בבנין שממול מבשלת היום,

ההרומונים, שיום אחד הרגשתי באמת מאושרת וזוהרת ויום למחרת הכל היה קשה ומרגיז בלי שום סיבה.

הג'ינס שלי שכבר לא נסגר עלי פתאום, ואין מנוס מללכת ולקנות מכנסי הריון ולתת לבטן השטוחה שהיתה לי פעם מקום של כבוד מקדימה .

כל מיני קטעים בדרך ששינו את ההסתכלות שלי על עצמי, ברמת ההתנהגות, מצבי הרוח, התגובות, התזונה , והמראה החיצוני, כל דבר כזה דרש הסתגלות והבנה שאני משתנה ,החיים שלי משתנים ואני נמצאת בתהליך שכולו מורכב משינויים חיצוניים ופנימיים כאחד.

אני עדיין עוברת ליד חלונות ראווה או מראות מסתכלת על עצמי ומופתעת לראות את הבטן הזו שצמחה לה מקדימה, לפעמים עובר שבריר של שניה שלוקח לי לשייך את האשה הזו מולי ולהכיל ולקבל אותה כאני החדשה .

אני שומעת את סוג הדיבורים והשיחות האלה לעיתים קרובות עם נשים שאני מצלמת,

ובעיקר בתקופה האחרונה מאז שאני בהריון ומבינה את כל התופעות והתהליכים האלה מבפנים ובאופן אישי לחלוטין, אני רואה מה עוזר לי להתמודד עם התהליך הלא תמיד מובן הזה -

אחד הדברים הם הצילומים. תמיד בן זוגי ואני הצטלמנו וצילמנו אחד את השניה לרוב ,ככה זה בבית עם מצלמות בכל מקום, ויש לנו באמת ספריות שלמות של תמונות זוגיות בעיקר,

מאז שהבטן התחילה לצוץ אנחנו מתעדים את הגדילה ומקדישים לכך תשומת לב ,

זה בדר"כ קורה בסופ"ש שם שנינו יותר רגועים ונינוחים, כשאנחנו עושים דברים כיפיים ואני מרגישה יפה ורגועה, ושמחה להתייחד עם שני האנשים האהובים עלי ביותר אחד שמצלם אותנו והשניה אצלי בתוך הבטן, אני סומכת עליו לגמרי ומרגישה נינוחה,

וכך אני יכולה לחזור ולהסתכל בתמונות שלי מהשבועות האחרונים,לראות את תהליך ההתפתחות הפיזי עצמו, את היציבה שלי, האינטימיות שלי עם פיסטוקית, האינטימיות שלי עם עצמי,

אנחנו מצלמים בניחותא, בשעות שהאור יפה בהן ונהנים מהתהליך של הצילום עצמו, אני מרגישה נשית ודודו מאד עוזר לי עם התחושה הזו, והצילומים אכן מקרבים בינינו וגורמים לי להנאה מעצם הפעילות וכמובן מעצמי .

אז זה פשוט מאד לעשות את זה ביניכם בבית או בחוץ, פעם בחודש לקחת מצלמה ולהתחיל להתנסות ,תגלו תוצאות מקסימות, ואינטימיות נהדרת ביניכם, ודרך נפלאה לתעד את התהליך.

הדבר הנוסף שאני מגלה שעושה עבודה נפלאה הם הצילומים המרוכזים לקראת סוף ההריון,

נשות ההריון שמגיעות אלי לא תמיד הספיקו לתעד עצמן במהלך ההריון, וגם אם יש כמה תמונות פה ושם הן מקריות ובטח שלא משמשות כמזכרת וכשלב חשוב בתהליך.

יש נשים שמתכננות את הצילומים האלה כבר מתחילת או אמצע ההריון,הן יודעות שהן רוצות מזכרת ,וזו גם הזדמנות לבטא עצמן ולעמוד בסטודיו אמיתי עם תאורות ולתת לעצמן כמה שעות של זוהר שמעולם לא היתה להן סיבה קודם לכן, וזה נפלא וזה גם מה שקורה , יש המון התרגשות, הן מתקשרות ואנחנו קובעות פגישה מקדימה בסטודיו.

ויש גם את אלו שמרגישות את הצורך להנציח את התקופה המופלאה הזו לפני שתיגמר, לעצמן ולתינוק החדש.

בכל מקרה את התהליך הזה אנחנו עוברות יחד, ואני בהחלט מרגישה שיש לי חלק בליווי האינטימי הזה שמתחיל מהפן המקצועי, אבל מהר גם גולש לדברים האמיתיים שנמצאים שם מתחת או מעל לפני השטח.

זה מתחיל מהפגישה הראשונה בסטודיו עם קפה\נטול\תה ועוגיות ואנחנו מכירות ומדברות על מה שמתחשק, בדר"כ לפגישה הזו אני מבקשת ממנה להביא לי צילומים שונים (לאו דווקא של הריון) שהיא ראתה ואוהבת, אני רוצה לדעת איזה סיגנון ויזואלי מדבר אליה, אם היא יותר נמשכת להעמדה תאורות ורקע, או יותר לכיוון של התאורה הטבעית והמראה הרך, שחור לבן או צבע, עירום, או תלבושות ואקססוריס, בדר"כ עולות גם חוויות ההריון, והשלבים השונים, התרגשויות וחששות,ואנחנו חולקות אותן.

בפעם הבאה שנפגש זה כבר יהיה למטרת הצילומים, היא יודעת לאן להגיע, איפה לחנות, ומגיעה לבדה או עם הבעל או עם חברה טובה, איך שמרגיש לה נוח, היא גם יכולה להתחיל לבד ולהתחמם עד שאחד מהם מגיע מאוחר יותר, השאיפה שלי בצילומים היא לתת לה להרגיש בבית, מוזיקה נעימה והמון אור, אני אייעץ להתחיל מבגדים שלה שהיא הביאה ומרגישה בהם יפה ונשית, ולאט לאט המחסומים והבושה יעלמו, אנחנו נהיה שקועות בעולמנו, וההנחיה והתמיכה שלי יביאו אותה להרגיש ולהראות הכי יפה ונשית,

אני מאמינה בתהליך הצילום הזה לא רק כמזכרת נפלאה של יצירת חיים, אני גם מאמינה שזהו צעד חשוב שלה ושל כל אחת בשלב המתקדם הזה להתחבר לעצמה ולבטא עצמה ,אם זה בחירת הבגדים, בחירת העמידה מול המצלמה, קצב הצילום, וההתיחדות שלה עם עצמה ,כשהיא מאפשרת לי להיות בסביבה ופשוט להנציח את הרגעים האלה, שהם נטו נשיות אינטימיות והכלה .



3 תגובות:

  1. את כותבת נפלא :)

    השבמחק
  2. מקסים מקסים מקסים.
    מהחברים הרעננים "האסלים" שלכם...

    השבמחק
  3. מרתק, מהלב - יפה מאוד!

    השבמחק