יום שלישי, 4 במאי 2010

צילום לידת מים - רואים כאלה לעיתים נדירות





























שלום , שלום

מזמן לא כתבתי , אתכם הסליחה , פשוט החזרה למסלול העבודה, השיגרה והחיים כפי שאני מנסה לחיות כרגע דורשים ממני המון תשומת לב ומחשבה .
בפעם האחרונה שכתבתי נגה היתה בת 3 חודשים וכתבתי על השימחה שבחזרה למחוזות הצילום.

אז אני שמחה לשתף כאן בהתפתחויות חדשות ומעניינות מעולם הצילום שלי :
כמה חודשים אחרי שנגה נולדה הצטלמה אצלי אשה מקסימה בשם ענבל , זה היה ההריון השני שלה ועשינו סאשן מקסים שהצטרפו אליו בסוף גם בן זוגה והבן הקטן. יצא לנו לדבר על הלידה שלה, היא התכוננה ללידה טבעית בבית עם מיילדת צמודה, נשארנו בקשר, כמה שבועות לפני הלידה הצעתי לה לתעד את הלידה, לאחר מחשבה היא הסכימה. היא הרגישה מספיק נינוחה ובטוחה לידי כבר במהלך צילומי ההריון, שוחחנו ארוכות על תהליך הלידה והציפיות שלה, וגם הציפיות שלה ממני בתור אדם חיצוני לתהליך, והגענו להבנה,והסכמה .
ענבל התקשרה אלי בשש בערב להגיד שהתחילו צירים ושהמיילדת בדרך ושכדאי שאתארגן, הייתי בירושלים באותו היום עם נגה ביתי, מיד אירגנתי ביביסיטר לנגה, ונסעתי לרעננה לקחת את תיק המצלמות שלי.
הגעתי לענבל ורועי הביתה, היתה מוזיקה שקטה ברקע, וענבל שכבה לה על כדור פיזיו, והיתה בפתיחה מתקדמת.
ענבל חייכה אלי ומאותו הרגע השתדלתי להיות פשוט בלתי נראית. צילמתי גם בסטילס וגם בוידאו, ובקטעים שגם רועי וגם המיילדת לא היו באיזור עזרתי לענבל עם עיסויים בגב התחתון ונהימות.
הלידה עצמה היתה מהירה וקלה, צילמתי ביד שמאל עם מצלמת וידאו את כל מהלך הלידה וביד ימין החזקתי מצלמת סטליס ובו זמנית תיעדתי את הכל - זה היה מדהים, מהמם, מרגש והחזיר אותי מיד ללידה של נגה .
התוצאה היתה סרט לידה מקסים מרגש ותיעודי של קשת הבת של ענבל, ודיסק שלם מלא בתמונות של תהליך הצירים ,הלידה עצמה והרגעים שאחרי.

אחרי צילום הלידה הזו הגיעה אלי אישה נוספת , היא הגיעה אלי ישירות בבקשה לצלם ולתעד את מהלך הלידה שלה, הדבר המעניין בלידה שלה שהיא התכוננה ללדת במים ! וביקשה ממני לצלם מתחת למים את כל מהלך הלידה .
כמובן שמיד הסכמתי !
עם ע' הייתי אמורה להפגש בסטודיו כמה שבועות לפני התאריך המשוער על מנת שנכיר אחת את השניה.מסתבר שלנסיך שבדרך היו תוכניות אחרות, אז נפגשנו לראשונה בלידה עצמה.

הלידה הקדימה וע' התקשרה בוקר אחד לומר שהיא בדרך למרכז הלידה ג'הרה דולה במושב קדימה - שם היא עומדת ללדת, אירגנתי מיד את כל ציוד הצילום וכמובן גם מצלמה לצילום מתחת למים, ונסעתי .
זו היתה לידה שלישית שלה, והיא התפתחה והתקדמה מהר ויפה, הגעתי בערך לשעתיים האחרונות.
הגעתי, הכל היה שקט ורק רחשים של מים, לבשתי בגד ים, משקפת, לקחתי את המצלמות, ובלי לדבר בכלל, פשוט נכנסתי למים והתחלתי לצלול מסביבה.
צילמתי בבריכת הצירים בסטילס ווידאו, כשאני צוללת מסביבה, והרגשתי פשוט בבית !
כשמתחילים צירי הלחץ היולדת עוברת אל אמבטית הלידה. זו אמבטיה גדולה ועמוקה במיוחד. בן זוגה נכנס איתה, ואני הכנסתי את היד עם המצלמה למים - פשוט חשתי איך יראה הפריים.
גם בלידה הזו, הייתי בלתי נראית כמעט. הכל נעשה בשקט ובעדינות. מתי שצריך תפסתי מרחק, ומתי שהרגשתי שאני יכולה להתקרב, התקרבתי.
התוצאה היא סרט לידה מקסים ומרגש מתחת למים, וכמובן דיסק עם המון תמונות מהחוויה המדהימה הזו.
אנשים שואלים אותי אם לא מגעיל אותי לצלם לידה ובטח של מישהו אחר.. ואני אומרת שאני מרגישה שליחות בסוג הצילום הזה , אני יודעת כמה הייתי רוצה בעצמי לראות את הלידה של נגה , וכמה הייתי רוצה שמישהי שאני ממש סומכת עליה ומרגישה איתה בנוח תהיה בארוע הזה. והנה מסתבר שיש נשים נוספות שחשות כמוני, שמחפשות את האישה הזו,שכבר חוותה לידה ומכירה ורגישה לתהליך מבפנים, ויכולות להרגיש איתה אינטימיות וקירבה גם אם הן לא מכירות מקודם.
אני מצרפת לינק לסרט לידה של ע', פניה טושטשו לבקשתה.
רואים דברים כאלה לעיתים נדירות - אל תחמיצו צפיה בפלא עולם פוטוגני להפליא .


יום מופלא ,





עדי כהן - צלמת
0544-458586
www.adigital.co.il

9 תגובות:

  1. וואהו, רק עכשיו ראיתי את הוידאו.
    זה מאוד מרגש!
    מדהים!

    השבמחק
  2. עדי התרגשתי מאד מהסרט. תודה על החויה, תמר לביא

    השבמחק
  3. עדי!!!!!!!!
    יפה ביותר!!!!!
    הצילום מאד מכבד את הארוע
    הארוע מרגש מעצמו.
    אהבתי
    naomic

    השבמחק
  4. וואו, בחיים לא ראיתי דבר כזה! מרתק ומרגש מאוד.
    אשמח שתפרסמי עוד סרטים או תמונות כאלה!
    ליטל

    השבמחק
  5. אכן יום מופלא- עדי.
    מדהים, מרגש, כ"כ טבעי ובמקביל כ"כ לא טריוויאלי.
    א-ה-ב-ת-י.
    תודה על המילים והתמונות.
    אלעד

    השבמחק
  6. מקסים! איזה כיף לך שאת רואה את כל הדברים המרגשים האלו! תהני מזה המון! נשיקות

    השבמחק
  7. מדהים!
    אין ספק שזו חוויה מדהימה לכולם.
    עופר ונעמה מנדלר.

    השבמחק
  8. ואווו כל כך מדהים שאין לתאר!

    השבמחק
  9. באמת חוייה מופלאה ומרגשת. אני מכירה גם תאוריה שטוענת שצריך שיהיו גלים במים בעת הלידה כי זה מאזן את המים שנמצאים בתוך הגוף שלנו.

    השבמחק