יום שבת, 28 בנובמבר 2009

אישה עובדת ומאושרת מכל רגע




שלום לכולם.

אני כותבת היום עם מחשבות וזיכרונות אחורה בזמן.

נגה כבר בת 4 חודשים, וכן הזמן טס שזה לא יאמן. זה לא מרגיש ככה ביומיום, אבל פתאום כשאני נעצרת ומסתכלת על התאריך אני קולטת שהשינוי בחיים שלי בצורת הילדה המקסימה הזו נמשך כבר 4 חודשים. כמובן שגם מזג האוויר עוזר לי לעכל היכן אנחנו עומדות. כשאני נעצרת לחשוב על הדברים אני לא מאמינה לפעמים שהיא כאן איתנו והיא חלק אדיר בחיים שלי - אפשר לומר שהיא כרגע מרכז חיי וכנראה שכך זה גם ימשך.
אז חזרתי לעבוד לא מזמן, אחרי חופשת לידה שבה פצחתי בקריירה שניה והיא האמהות. להיות אמא של נגה זו חוויה וברכה כי כמעט כל רגע איתה הוא כיף. נגה התגלתה כתינוקת נוחה חייכנית וסקרנית שכיף לקחת אותה לכל מקום והיא מרכז תשומת הלב בין כל האנשים שסובבים אותה, בין אם זה בחוג המשפחתי כמובן, ובין אם זה בבריכה בקאנטרי, שם הנשים המבוגרות רבות אחת עם השנייה מי תשמור עליה בזמן שאני מתקלחת.

בכלל רציתי לשתף בחזרה שלי לעבודה: לשמחתי בחרתי בקריירה עצמאית, מה שמאפשר לי לווסת את חזרתי לעבודה לפי הקצב שלי. וממש כך היה: לפני חודש בערך קמתי ואני ממש זוכרת את זה - ישבתי לארוחת הבוקר עם דודו בן זוגי ואמרתי לו שאני מוכנה לחזור לצלם , שמתחיל לבעור לי באצבעות ובעיניים ושאני רוצה לחזור לאינטראקציה שלי עם אנשים.

מי שלקחה חופשת לידה כעצמאית ודאי יודעת שלחזור לעבוד יום בהיר אחד זה לא ממש קורה: צריך להחזיר את הלקוחות ואת קצב העבודה. זה היה מדהים - כנראה שההתכווננות שלי והרצון גם הביאו איתם את האנשים שרצו להצטלם אצלי וכך כבר כמעט חודש אני חוזרת לי לעניינים ומאושרת מכל רגע .

לא בטוחה שסיפרתי ושיתפתי אתכם, ממש בסמוך ללידה של נגה צילמתי סרט תדמית בנושא צילומי הריון ומשפחה בסטודיו! זהו סרט שחשבתי עליו תקופה מסויימת ולא ממש הייתי בטוחה איך אני רוצה לעשותו - האם לצלם קטעים קצרים את עצמי בסטודיו ואז להעלות אותם לבלוג או לחילופין לעשות משהו יותר יסודי ומקצועי .
בסוף החלטתי ללכת עד הסוף (האמת כמו כל דבר אחר בחיים שלי ...) והזמנתי את טלי צלמת הוידיאו של הסטודיו שלי לצלם לי את הסרט.
אז ישבנו וחשבנו ביחד: על מה אני רוצה לדבר? מה חשוב לי להעביר בסרט? האם לצלם רק את עצמי או גם לצלם עדויות של נשים שמצטלמות אצלי? ישבתי וחשבתי למה חשוב לי לצלם סרט על צילומי ההריון בסטודיו , והבנתי שאני רוצה להראות לפחות חלק מהתהליך ומהחוויה המדהימה שמתרחשת בסטודיו עם המצולמות - רציתי להראות את הדיאלוג האמיתי שקורה לי עם הנשים שמגיעות אלי: נשים שמחפשות סוג חוויה אחר - שלא מחפשות רק צילומים יפים של הבטן שלהן, אלא שמחפשות מקום יותר אינטימי ואמיתי שלהן עם עצמן - ומוכנות להכניס אותי לתוך הדיאלוג הפנימי הזה - בגובה העיניים.
וזה מה שכל כך מרתק אותי בתהליך הזה.
כי עם כל הכבוד לצילומי הריון שרצים בשוק, של אישה הרה עם ורד ומאוורר על השיער - זה ממש לא סגנון שלי - ולא מעניין אותי סוג צילום כזה. הוא לא חושף את האני האמיתי של כל מצולמת .
והכי חשוב אין כאן אמירה שונה ואחרת של הצלמת והמצולמת על התהליך האישי כ"כ שכל אחת עוברת עם עצמה.
ואני מחפשת תמיד את הדבר האחר והשונה הזה אצלי ואצל מי שמוכנה להחשף ולחפש אותו אצלה.
לשמחתי גילתי שסוג הנשים שמגיעות אלי מחפשות את הצילום האחר והשונה , ומחפשות לא רק את העמידה באור הזרקורים אלא מסוגלות ורוצות להגיע ולצלול למקומות עמוקים יותר עם עצמן. הרבה מזה קורה בשלב ההיכרות המוקדמת שלנו כדי שאחר כך בהגיענו לצילומים עצמם אנחנו כבר נמצאות ברמת פתיחות ואינטימיות שלא זקוקה לשבירת מחסומים .

לצילומי הסרט הזמנתי מצולמות שלי שצולמו בהריון והגיעו הפעם עם הילדים\תינוקות שלהן. צילמתי גם נשים שהגיעו לסאשן ההריון וגיליתי היענות מדהימה של הנשים האלו להפתח גם אל מול הוידיאו, לספר על התהליך שלהן ולתת עדות.
ראיתי זאת כמחמאה אדירה בכך שכל מי שפניתי אליה נענתה בשמחה לספר על החוויה ועל האינטראקציה איתי .

אז למה אני מציגה את הסרט רק עכשיו?

כמו שסיפרתי בהתחלה את הצילומים עשינו בחודש התשיעי שלי - באיזור שבוע 38 או משהו כזה ....
הבריף הראשון של הסרט היה מוכן ממש לפני הלידה (שאז עדיין לא ידעתי שהיא ממש מעבר לפינה ) ואני זוכרת איך ביום הלידה עצמו בבוקר עוד ישבתי על המחשב ועברתי על הסרט לערוך תיקונים ותוספות בחומר הגלם.
לא הספקתי לשלוח לטלי את רשימת התיקונים שרשמתי לי בבלוק שלי והתחילו לי הצירים הרציניים , ומאז עסקתי כפי שאתם בטח יודעים בעיקר בנגה.

כאמור לקראת סוף חופשת הלידה שלי משהו בי התפנה חזרה אל האומנות שלי ואל אהבת הצילום שלי ואל הרצון להמשיך ולהראות את הסרט הזה הלאה - לשלוח לחמי על פני המים כמו שאומרים ...
אז הנה הוא לפניכם - אתם יכולים לבקר בסט צילומים בסטודיו בלי לקום מהכסא!
אני אשמח להפגש על כוס קפה ולהמשיך להעמיק פנימה אל כל נושא אשר תרצו לדבר להעמיק ולצלם.
זו הזדמנות מצויינת להמשיך ולהעביר את הרשומה הזו לכל האנשים שאתם אוהבים כי הם בטוח יהנו לצפות בסרט וגם יפיקו ממנו משהו חדש.

אז עד הפעם הבאה שיהיה שבוע טוב,
וחורף גשום וחמים

עדי כהן - ציזנר
סטודיו בוטיק לצילום הריון
054-4458586
www.adigital.co.il

תגובה 1:

  1. יש תהליכים שחייבים לתעד ולשמור, זה מסוג הדברים שאף פעם לא נתחרט שעשינו, וסביר שנתחרט אם לא נעשה...

    השבמחק