יום שני, 29 ביוני 2009

לעלות במשקל,להיות בכושר,להרגיש טוב ולהיות בהריון??? ביוני???


יום שבת בבוקר, אנחנו בסלון הקריר והמוצל שלנו משפחתינו הקטנה - בן זוגי דודו, ושני החתולים שיימס ומיה וכמובן שגם פיסטוקית הקטנה בבטן הגדולה שלי שלא ניתן להתעלם מנוכחותה גם אם השקטה מאד, אך הפעילה.

השבוע התחלתי את החודש התשיעי , כמה מרגש!!!

וחם בחוץ, והקרסוליים שלי נפוחות משהו וכבד וכו' וכו' וכו' ויש ימים שאני רק רוצה לשכב בתוך בריכה קרירה ונעימה ושאף אחד לא ידבר איתי! אה, ושאם אפשר שגם מישהו ימשז' לי את כפות הרגליים , תודה . ואחרי שאני יורדת מעננת הפנטזיה האקזוטית שלי אני פשוט לוקחת את עצמנו לבריכה ונכנסת לשחות.

זה ידוע שפעילות ספורטיבית גורמת להפרשת אנדורפינים שמעלים את רמת האנרגטיות ,מסייעים בשיכוך כאב ובשיפור מצב הרוח.

אז מה זה בעצם אומר ולמה אני מציינת את זה ?

כי במהלך ההריון כולו לא משנה כמה שיחסית הרגשתי טוב והייתי עסוקה ופעילה מה שראיתי בברור הוא שכל פעם שהייתי בנפילת מתח או במצברוח רע , שעה של פעילות גופנית כלשהי כמו שחיה, הליכה או יוגה היו משנים את רמת העצבים הרופפים אצלי בראש , ואת רמת הרגישות בנשמה ובלב.

בכל מקרה בגלל שגם ככה עוד לפני ההריון הייתי בכושר על בסיס קבוע ונהניתי מזה מאד היה ברור לי שאני פשוט בודקת איך אני עושה את זה עם פיסטוקית קטנה בבטן ולא מעמיסה עליה או על שתינו.

ובאמת האימונים בבריכה הפכו להיות קצת יותר איטיים ועם יותר תשומת לב לנשימה והפסקות, שמתי לב שגם לי וגם לפיסטוקית השהיה במים עושה פלאים,מבחינתי כמובן ככל שהתקדמנו בחודשים השהיה במים גורמת להרגשה קלה יותר , והיא מבחינתה....קשה לי להסביר איך אני יודעת, אבל התחושה הכללית היא של רוגע ויכולת נשימה והכלה טובה יותר של כל מה שאנחנו באות איתו במגע באותו היום.

בהמשך לשחיה בבריכה גם התעניינתי ביוגה הריון, בעברי תרגלתי יוגה ואהבתי את זה, ושמעתי דברים טובים מחברות על תרגול של יוגה בזמן ההריון.

אז בררתי פה ושם איפה כדאי לתרגל והגעתי אל מורן מ" יוגה הום" שממוקם במושב בני ציון .

אני חושבת שהתחלתי בסביבות שבוע 15 עם בטן פיצפונת ומודעות לתנוחות הריון וצירים מאד נמוכה . מורן ממש חיה ונושמת יוגה, זה אצלה בנשמה וכך גם נראים ובעיקר מרגישים השיעורים. המקום הוא סטודיו גדול ומואר מאד שקיר שלם שלו דלתות זכוכית שפונות אל עצי פרי , ורק חסרה שם פרה שתעמוד ותלחכ עשב להשלמת התמונה הכי פסטורלית הזו.

ואני עם קצב החיים האינטנסיבי שלי יודעת שכל יום חמישי ב-11 בבוקר אני מגיעה לתת לעצמי. וגם לתת זמן איכות לפיסטוקית עם תרגילים ותנוחות שהיא לא הכירה קודם.

מאד התחברתי למורן ולתרגול היוגה, כי עד אז ההריון היה משהו שקורה בתוכי אבל לא ממש הרגשתי אותו, כי היינו בתחילת הדרך, כי הטרימסטר הראשון היה מלווה בתסמינים שלא מצאו חן בעיני כ"כ ... ולאט לאט עם התרגול המאד איטי מצד אחד אבל ששם לב לכל פרט ותנועה ונשימה ופשוט מסתכל פנימה על עצמו ועושה רק מה שטוב לו , אני לא מסוגלת לדמיין את ההריון שלי בלי זה.

כל שיעור מתחיל בשיתוף של הבנות אחת את השניה במה שעבר או עובר עליהן באותו השבוע\יום מבחינת תחושות פיזית או רגשיות , כל איבר בגוף מקבל תשומת לב והתייחסות, הנשימה מקבלת מקום וגם המחשבות שלא קשורות לכלום ....נותנת להן להיות שם ולהמשיך ולחלוף להן הלאה ... אחד היתרונות של היוגה הום הוא קבוצת נשים קטנה ואינטימית שמאפשרת לדברים מופלאים לקרות ...כמו שיעורים יוצאי דופן בהם אנחנו רוקדות,עושות קולות, מייללות כמו חתולות כדי להכין את עצמנו לתהליך הצירים והלידה, לומדות תנוחות טובות ומקלות , ובעיקר יוצאות מחוייכות ונעימות יותר כל אחת לעצמה ולפיסטוק\ית שלה.


אז מה בעצם אני באה לומר?


מאחר ואני פוגשת הרבה נשים בהריון בעקבות צילומי ההריון, ואנחנו מדברות ומחליפות רשמים וחוויות, אז אני רואה ויודעת שיש הרבה נשים שהפעילות הגופנית אצלן לא מוטמעת כחלק מסדר היום לא לפני ההריון ולא במהלכו.

אבל אני גם רואה את הנשים האחרות שכן בכושר ומתרגלות ומשקיעות בעצמן , ורואה קודם כל איך הן נראות.

ובואו נשים דברים על השולחן - בלי קשר להריון או לא, פעילות ספורטיבית עושה רק טוב לגוף - אז הן נראית טוב, הן לא מעלות כ"כ במשקל והגוף שומר מאד על הפרופורציות שלו, חוץ מזה ויכול להיות שכאן זה מוטיב הביצה והתרנגולת הן מרגישות יותר טוב, עם מצב רוח יותר טוב, ומקבלות את עצמן ואת גופן יותר בקלות.
אז אולי זה בגלל הספורט שהן נראות יותר טוב, או שבגלל שהן נראות יותר טוב כיף להן לצאת החוצה ולתרגל, אם זה יוגה ,שחיה, הליכה, התעמלות או מה שזה לא יהיה
אבל זה פשוט עובד!

מקווה שהכנסתי קצת רוח קלילה וספורטיבית בתחילת שבוע חמים שכזה.

להתראות בקרוב .

עדי 0544-458586



יוגה הום:

5 תגובות:

  1. אין ספק שספורט עושה רק טוב! פוסט מקסים.

    השבמחק
  2. אכן ספורט עושה נפלאות לנשמה וגם צחוק,
    תודה לך !

    השבמחק
  3. את נראית ונשמעת מדהים!
    מצפה בכל פעם לשמוע עוד....
    תמשיכי !!
    דנה

    השבמחק
  4. כתבה חביבה ומעניינת. רציתי לשאול אם במקרה מישהו יודע מה קורה עם נשים שלא עשו ספורט במהלך חייהן הבוגרים אך כן רוצות להתחיל לעשות ספורט בהריון כדי להרגיש טוב עם גופן, כדי להקל על הלידה ובכדי לשמור על מראה נורמלי...

    השבמחק
  5. את צודקת במאה אחוז, פוסט מעולה ותודה.. פעילות ספורטיבית היא בהחלט אחת התרופות לנפש, מרגיעה ומשחררת מתח ועצבים ולדעתי מסייעת בכלל בהרגשה כללית טובה יותר.. לא פעם שהייתי בדיכאון מצאתי את עצמי משתחרר ונהנה מריצות ארוכות בחוץ או מאשטאנגה יוגה.

    השבמחק